Homeopatie je holistický systém léčby člověka.

Západní medicína obecně směřuje k léčení fyzických projevů, neboť předpokládá, že všechny nemoci jsou fyzické povahy. Nezajímá se většinou příliš o příčiny nemocí, pouze diagnostikuje fyzické příznaky a následně se snaží léčit už jen symptomy. Za každou nemocí je ale vždy i nějaké emocionální zranění. Homeopatie pracuje nejen s fyzickým tělem, ale i s emočním. Homeopatické léky napodobují vnitřní zranění a upomínají tak tělo, jak je má odblokovat a vyřešit. Je to psycho-bio-energetický systém, který pracuje na všech úrovních a vnímá přitom člověka jako celek. Je to účinný způsob, jak dosáhnout zdraví prostřednictvím pochopení příčiny nemoci, příčiny emocionální reakce, která vede k nemoci a její vyřešení.

Každý člověk projde v životě utrpením. Za každým utrpením je skryté nějaké trauma, emocionální trauma, často vycházející z pocitu ublížení. Když se nějaká situace pro nás stane neúnosnou a nedokážeme ji zpracovat, trauma se uloží v našem nitru. Většina nemocí má prvotní příčinu v traumatech, se kterými jsme se nebyli schopni vyrovnat. Z traumatu se postupně během života rozvinou symptomy. Další příčinou traumatu bývá potlačení emocí (pocitu smutku, vzteku, zášti). Trauma vyrůstá z krizí na pracovišti, doma nebo ve škole. Události jako nehoda, ztráta zaměstnání, rozchod, stěhování, mohou také zanechat stopu v našem životě.

Každé nevyřešené trauma zatěžuje a ovlivňuje naše přítomné reakce a udržuje nás ve starých vzorcích chování. Místo abychom reagovali přiměřeně aktuální situaci, vlečeme sebou balík závaží z minulosti.

Když se zasekneme v jednom stavu, třeba v pocitu osamělosti, v nenávisti nebo depresi, začne se rozvíjet uzavřený cyklus. Protože reagujeme negativně na normální životní situace, neustále si posilujeme své negativní pocity. Pokud nebudeme přiživovat své pocity při každí příležitosti, věřím že odumřou stejně, jako uhasne oheň. Homeopatické léky nám dávají příležitost nechat oheň vyhasnout nebo to negativní odložit pryč. Jestliže využijete příležitosti znovu uchopit svůj život, změnit ho a těšit se z něj, můžete v sobě odstranit jakýkoliv chorobný proces.

Příznaky a symptomy nemoci nejsou samy o sobě nemocí, jen vypovídají o tom, že něco není v pořádku. Symptomy jsou výsledkem pozitivní aktivity imunitního systému, který se snaží problém vyřešit. Potlačením příznaků jakoby zapřeme, že je něco špatně, a tím oddálíme skutečné vyléčení. Vlastně tak říkáme imunitnímu systému, že funguje chybně, a tím ho můžeme poškodit. Často tak nemoc zatlačíme hlouběji, do závažnějšího stupně.

Snažím se naslouchat lidem, abych pochopila jejich nemoci v souvislosti s jejich stylem života, hledám příčiny jejich nemocí jak ve fyzickém, tak v emočním těle a pomocí holistické syntézy pak vybírám homeopatický léčebný program.